Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2013

ΥΠΟΓΕΙΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ

ΥΠΟΓΕΙΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ 

Μετρό είναι ο υπόγειος σιδηρόδρομος. Η ονομασία αυτή δόθηκε για πρώτη φορά στον υπόγειο σιδηρόδρομο του Παρισιού. Από τότε όλοι οι υπόγειοι σιδηρόδρομοι των πόλεων λέγονται μετρό.
Ο πρώτος υπόγειος σιδηρόδρομος στον κόσμο κατασκευάστηκε το 1863 στο Λονδίνο. 




Μετρό
Το Μετρό ή Μητροπολιτικός Σιδηρόδρομος είναι ένα σιδηροδρομικό σύστημα μαζικής μεταφοράς των μεγαλουπόλεων. Η λέξη είναι ελληνικής προέλευσης) και χρησιμοποιήθηκε το 1900 στο Παρίσι για πρώτη φορά σε σχέση με σιδηρόδρομο. (Métro de Paris).
    Το πρώτο Μετρό που λειτούργησε ήταν το Μετρό του Λονδίνου και το πρώτο στην ηπειρωτική Ευρώπη το Μετρό της Βουδαπέστης. Στην Ελλάδα ο Σιδηρόδρομος Αθηνών Πειραιώς μετατράπηκε σε Μετρό το 1907. Η Αθήνα το 2000 απέκτησε επίσης δίκτυο υπόγειου Μετρό, με την γραμμή 2 και 3 της Αττικό Μετρό. Υπό μελέτη  είναι και μία τέταρτη γραμμή. Υπό κατασκευή βρίσκεται τώρα το δεύτερο δίκτυο μετρό στην Ελλάδα, αυτό της Θεσσαλονίκης.
                                                                                                                                                                                                                                                        Δανιήλ


ΟΙ  ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ 



Μετρό Αθήνας
Ο Μητροπολιτικός Σιδηρόδρομος της ΑθήναςΜετρό Αθήνας) είναι το σύστημα υπόγειου και επίγειου μητροπολιτικού σιδηροδρόμου της πόλης των Αθηνών. Το δίκτυο του μετρό αποτελείται από τρεις γραμμές. Η γραμμή του Ηλεκτρικού (Γραμμή 1) λειτουργεί από το 1869 και είναι στο μεγαλύτερο μέρος της επίγεια, ενώ οι πιο σύγχρονες γραμμές 2 και 3 ξεκίνησαν να λειτουργούν το 2000 και είναι εξ ολοκλήρου υπόγειες. Η πιο πρόσφατη επέκταση του δικτύου έγινε τον Ιούλιο του 2013, κι αφορούσε επέκταση της γραμμής 2 προς το Ελληνικό με τέσσερις σταθμούς: Ηλιούπολη, Αργυρούπολη, Άλιμος και Ελληνικό.
                      Ιωάννα, Βασίλης, Γιάννης, Αθηνά – Μαρία

ΜΕΤΡΟ  ΑΘΗΝΑΣ





Αττικό Μετρό
Η Αττικό Μετρό Ανώνυμη Εταιρία (Αττικό Μετρό Α.Ε.) είναι η ελληνική ανώνυμη εταιρία δημοσίου συμφέροντος, η οποία ιδρύθηκε το 1991 και έχει ως έδρα την Αθήνα. Έχει την ευθύνη κατασκευής των γραμμών και των επεκτάσεων του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου (μετρό) στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη. Ειδικεύεται στην σχεδίαση των δικτύων μέσων σταθερής τροχιάς, την μελέτη και την παράλληλη ενσωμάτωση αυτών στον λειτουργικό πολεοδομικό ιστό, την επίβλεψη της κατασκευής των κατάλληλων υποδομών, την προετοιμασία των λειτουργικών συστημάτων ώστε να μπορούν να συνεχίζεται απρόσκοπτα η λειτουργία των σιδηροδρομικών δικτύων από τις εταιρίες λειτουργίας των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Η ίδρυση της εταιρίας αποτέλεσε πρότυπο για δημόσιες εταιρίες μελέτης, κατασκευής, επίβλεψης και διαχείρισης δημοσίων έργων που ιδρύθηκαν μεταγενέστερα, όπως η Εγνατία Οδός Α.Ε. το 1997 και η Δημόσια Επιχείρηση Ανέγερσης Νοσηλευτικών Μονάδων Α.Ε. (ΔΕΠΑΝΟΜ) όπως μετεβλήθη η νομική μορφή της το 1999.
                                                                                                                                  Μαριλένα

                                                                                

ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΑΣ 



Μετρό Αθηνών
Το  Μετρό της Αθήνας είναι ένα σύστημα υπόγειου και επίγειου μητροπολιτικού σιδηροδρόμου της πόλης  των Αθηνών. Το   δίκτυο του μετρό αποτελείται από τρεις γραμμές. Η γραμμή του Ηλεκτρικού λειτουργεί από το 1860 και είναι στο μεγαλύτερο μέρος επίγεια ενώ  οι  πιο σύγχρονες γραμμές λειτουργούν από το 2000 και είναι υπόγειες.
Η εταιρεία που έχει την ευθύνη  για το σχεδιασμό   του μετρό είναι : η Αττικό Μετρό Α.Ε.. Τον Ιανουάριο του 2000 λειτούργησαν για πρώτη φορά οι υπόγειες γραμμές. Ο κόσμος ενθουσιάστηκε από την ταχύτητα  και την καθαριότητα του. Το μετρό εξυπηρετεί καθημερινά πολύ κόσμο και βοηθάει στην ομαλή κυκλοφορίας  στους δρόμους. Είναι ένα έργο πολύ σημαντικό για την Ελλάδα  το οποίο  αναπτύσσεται συνεχώς.
                                                                Παναγιώτης
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ

Το μετρό της Αθήνας

Το Μετρό της Αθήνας έχει τρεις γραμμές , την παλιά γραμμή του ΗΣΑΠ  και τις  δύο νέες γραμμές , την γραμμή 2 και  3. Η γραμμή του ΗΣΑΠ λειτουργεί από το 1869 , ενώ οι γραμμές 2 και 3 λειτουργούν από το 2000. Η πιο πρόσφατη επέκταση του δικτύου έγινε τον Ιούλιο του 2013 προς Ελληνικό με τέσσερις σταθμούς.
  Το καλοκαίρι του 1991 ξεκίνησε η κατασκευή δύο νέων υπόγειων γραμμών μετρό. Το βασικό έργο του μετρό της  Αθήνας άρχισε να υλοποιείται το φθινόπωρο του 1992 και είχε ως αντικείμενο τη δημιουργία  δύο γραμμών, με συνολικό μήκος 20 χιλιόμετρων περίπου και 21 σταθμών.  Οι δύο αυτές γραμμές  ήταν  η Γραμμή 2: Σεπόλια – Δάφνη  και η Γραμμή 3:  Κεραμεικός – Πεντάγωνο . Οι γραμμές αυτές άρχισαν να κατασκευάζονται το Νοέμβριο του 1992.  Το δίκτυο  του Μετρό της Αθήνας αναπτύσσεται συνεχώς με την ευθύνη της Αττικό Μετρό  η οποία διαθέτει μεγάλη τεχνογνωσία . Σήμερα επιβλέπει την κατασκευή της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά και οργανώνει τις απαραίτητες τεχνικές  για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, καθώς κατασκευή  της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.
                                                                    Ζωή    
ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΗ 4

Δημιουργία δικτύου μετρό
Το καλοκαίρι του 1991 ξεκίνησε η κατασκευή δύο νέων, υπόγειων γραμμών μετρό. Με την πρώτη λειτουργία τους το 2000, η γραμμή του ΗΣΑΠ αποτέλεσε τη γραμμή 1 ενός νέου δικτύου Μετρό, αποτελούμενου από τρεις συνολικά γραμμές. Οι δύο νέες γραμμές, οι γραμμές 2 και 3, δημιουργήθηκαν με την εποπτεία της Αττικό Μετρό Α.Ε., της εταιρείας δημοσίου συμφέροντος που έχει την ευθύνη του σχεδιασμού και της ανάπτυξης του μετρό της Αθήνας.
Το Βασικό Έργο του Μετρό της Αθήνας άρχισε να υλοποιείται το φθινόπωρο του 1992 και είχε ως αντικείμενο τη δημιουργία δύο γραμμών, με συνολικό μήκος 20χλμ περίπου και 21 σταθμούς .Οι δύο αυτές γραμμές ήταν οι εξής:
  • Γραμμή 2: Σεπόλια - Δάφνη, με 12 σταθμούς
  • Γραμμή 3: Κεραμεικός - Πεντάγωνο, με 9 σταθμούς
Οι γραμμές 2 και 3 ξεκίνησαν να κατασκευάζονται το Νοέμβριο του 1992. Δεν παραδόθηκαν όμως ενιαίες, αλλά τέθηκαν σε λειτουργία τμηματικά. Θα χρειαστούν επτά χρόνια για να παραδοθεί το πρώτο δίκτυο μετρό της Ελλάδας στο επιβατικό κοινό.
Στις 29 Ιανουαρίου του 2000, λειτούργησαν τα δύο πρώτα τμήματα των νέων γραμμών: το τμήμα Σεπόλια - Σύνταγμα της Γραμμής 2 με επτά σταθμούς και το τμήμα Σύνταγμα - Εθνική Άμυνα της Γραμμής 3 με άλλους επτά σταθμούς. Ο κόσμος που επισκέφτηκε το μετρό την πρώτη μέρα λειτουργίας του έφθασε το 1.000.000. Η υποδοχή του κόσμου ήταν ενθουσιώδης και εντύπωση προκάλεσε η καθαριότητα και η αισθητική των σταθμών, καθώς και η ταχύτητα του μέσου. Η κοσμοσυρροή ήταν τέτοια που ανάγκασε τους υπεύθυνους της Αττικό Μετρό να ανοιγοκλείνουν τις εισόδους των σταθμών για να αποτραπούν ατυχήματα. Ειδικά στο Σύνταγμα, επικράτησε το αδιαχώρητο.
Επιπλέον 5 χιλιόμετρα με 5 σταθμούς στο τμήμα Σύνταγμα - Δάφνη της Γραμμής 2, τέθηκαν σε λειτουργία τον Νοέμβριο του ίδιου έτους . Το τελευταίο εναπομείναν τμήμα του Βασικού Έργου, το τμήμα Σύνταγμα - Μοναστηράκι της Γραμμής 3, με 1,4 χλμ σήραγγας και ένα σταθμό, παραδόθηκε σε λειτουργία τον Απρίλιο του 2000.Ο σταθμός Κεραμεικός παραδόθηκε τελικά το 2007, ως μέρος της επέκτασης Μοναστηράκι - Αιγάλεω.
Τη λειτουργία και εκμετάλλευση των 2 νέων γραμμών ανέλαβε η Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας Α.Ε. (Α.Μ.Ε.Λ.), θυγατρική της Αττικό Μετρό Α.Ε.. Το 2011, οι ΗΣΑΠ συγχωνεύτηκαν με την ΑΜΕΛ και την ΤΡΑΜ Α.Ε, για να σχηματίσουν την εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ Α.Ε.).
Το δίκτυο του Μετρό της Αθήνας αναπτύσσεται συνεχώς με την ευθύνη της Αττικό Μετρό, η οποία πλέον διαθέτει μεγάλη τεχνογνωσία. Σήμερα, επιβλέπει την κατασκευή της επέκτασης της γραμμής 3 προς Πειραιά και οργανώνει τις απαραίτητες τεχνικές και γεωλογικές έρευνες και μελέτες για την επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον, καθώς και για την κατασκευή της νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.
Ανδριάνα



ΥΠΟΓΕΙΕΣ   ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ    -  ΒΙΝΤΕΟ
  πατήστε ΕΔΩ




Μετρό Θεσσαλονίκης
Τον Σεπτέμβριο του 2003 αποφασίστηκε να κατασκευαστεί το Μετρό ως δημόσιο έργο, με χρηματοδότηση του Ελληνικού Δημοσίου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Με βάση τη διακήρυξη του νέου Διαγωνισμού, τον Ιούνιο του 2004 υπέβαλαν εκδήλωση ενδιαφέροντος πέντε κοινοπραξίες με σημαντικές ελληνικές και ξένες εταιρείες του κλάδου. Το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 2004. Τέσσερις (4) από τις πέντε (5) κοινοπραξίες συνέχισαν στο δεύτερο στάδιο και τον Ιανουάριο 2005 έλαβαν τα τεύχη της δημοπράτησης και τη νέα προμελέτη του έργου.
Στις 12 Μαΐου 2005 οι  προεπιλεγείσες κοινοπραξίες υπέβαλαν την τεχνική και οικονομική προσφορά τους και στις 19 Αυγούστου ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών των τριών κοινοπραξιών που έμειναν στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού.
Η σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ IMPREGILO-ANSALDO T.S.F.-SELI-ANSALDOBREDA υπογράφθηκε στις 7 Απριλίου 2006 και στα τέλη Ιουνίου του ίδιου έτους ξεκίνησε η κατασκευή του έργου.
Τον Ιούνιο του 2013 υπεγράφη η σύμβαση κατασκευής της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά με την αναδόχου εταιρεία ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε., έργο που έχει ενταχθεί στο Ε.Σ.Π.Α.- Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη». 

Για να δείτε πως θα είναι το Μετρό της Θεσσαλονίκης πατήστε ΕΔΩ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου